Some final words

15 januari 2015 - New York City, Verenigde Staten

Lieve iedereen,

De allerlaatste blog... Een terugblik op de laatste dag in Boston en mijn twee dagen hier in New York:

De laatste dag in Boston ben ik met de groep van het hostel naar MIT en Harvard gelopen. Dat was een flink eind wandelen maar zeker de moeite waard. De campus van MIT is erg modern en ‘artsy’ terwijl Harvard meer klassiek (red brick) is. Het was een regenachtige dag maar gelukkig wel wat minder koud. Eenmaal terug in downtown ben ik even naar het hostel gegaan om me om te kleden.

Louise (Denemarken) was net in Boston aangekomen vanuit Chicago en na onze roadtrip besloten we weer af te spreken om wat gezelligs te doen. Zodoende heb ik haar al wat van de stad laten zien en vervolgens zijn we een hapje gaan eten in Little Italy. Na goed bijgekletst te hebben vervolgden we beiden weer onze weg. In het hostel was het wederom gezellig en hebben we naar de basketbal game (Celtics) op televisie gekeken en spelletjes gedaan.

De wereld is klein bleek maar weer. Ik zat op de bank door mijn Facebookpagina heen te scrollen toen een van de Australische meisjes plots riep: ‘Hee, scroll eens terug.’ Ze wees naar een foto op mijn tijdlijn. Het was een foto van een meisje van mijn studie. Ze zit een jaar boven mij en was mijn buddy tijdens de introductiedagen. Vorig jaar was ze op exchange naar Australië, vond daar de liefde en besloot daarom terug te gaan. Ze stond op de foto met haar vriend. Het meisje uit mijn hostel was met hem naar de middelbare school geweest! Wat een enorm toeval!

De volgende ochtend ben ik om 08.00 uur vertrokken naar de metro. Het was spits en nadat ik mijn eerste metro miste omdat er geen plek meer was heb ik me in de tweede metro weten te proppen door maar wat agressiever naar voren te dringen. Wat een ellendige reis weer met al die bagage. Moe en bezweet kwam ik aan bij het Greyhound station. Gelukkig kwam de bus op tijd en verliep de reis naar New York soepel.

Eenmaal in NY heb ik de metro gepakt naar mijn hostel. Dit keer wist ik wel wat ik deed en welke trein ik moest pakken en hoefde ik gelukkig niet zoals de eerste keer 5 keer een andere trein te pakken. Ook had ik mijn metro pas bewaard waardoor ik geen nieuwe hoefde te kopen: wat een meevaller! Mijn hostel in Queens lag direct naast het metrostation Queens plaza. De laatste meters waren wederom zwaar in de snijdende kou met al mijn bagage maar gelukkig kwam ik toch goed aan.

Het hostel leek eigenlijk meer op een hotel. Gratis witte handdoeken en hele schone en splinternieuwe kamers. Er was niemand in mijn 4-persoons dorm toen ik incheckte. Erg fijn om even wat ruimte voor mezelf te hebben! Na een warme (regen!)douche ben ik Queens gaan verkennen. Ik heb door wat straatjes gelopen, triftshops bekeken, een koffietje gehaald en ben daarna terug gelopen naar het hostel.

De Belgische (Vlaamse) en 2 Chileense jongens uit het hostel in Boston hadden op aanraden van mij hetzelfde hostel geboekt! Toen ik terug kwam van mijn wandeling waren ze toevallig net aan het inchecken. We hebben samen boodschappen gedaan en ik heb daarna een lekkere pasta Bolognese voor ze gekookt. De maaltijd viel (letterlijk) goed in de smaak en na het rondeten van onze buikjes hebben we rustig aan gedaan in het hostel. Het hostel heeft een pooltafel, pingpongtafel, spelletjes (Twister was erg lachen) en lounge banken.

Na een goede nacht gingen we op pad in New York. We begonnen bij Central Park en zijn toen verder zuidelijk bijna door heel Manhattan gelopen. 5th Avenue, Rockefeller Centre, Empire State Building, de High Line, Chelsea Market, YouTube headquarters, het appartement waar Friends is opgenomen, SOHO, China Town en Little Italy. Jullie kunnen je voorstellen hoe uitgeput we waren na dit alles gelopen te hebben.  Onze benen wilden niet meer en onze buiken brulden en we zijn maar snel een restaurantje bij Little Italy binnen gelopen.

In het restaurant, wat eigenlijk te chique was, hebben we hard gelachen om het feit dat de bediening ons maar rare gasten vond. Hardop aan het lachen en aan het genieten terwijl de rest zijn best deed om zo netjes mogelijk te eten. Typisch Amerikaans (en omdat de staff ons zo snel mogelijk weg wilde hebben) werden de dessert kaarten al uitgedeeld terwijl Rob (België) nog bezig was met zijn hoofgerecht. Als wraak hebben we lekker onze tijd genomen, met veel kleingeld betaald en zijn daarna met een brede glimlach de zaak uitgelopen!

Uitgeput zijn we met de metro teruggegaan naar het hostel waar we redelijk snel naar bed zijn gegaan. Vandaag ben ik na het ontbijt naar Manhattan gegaan met de metro. Ik sprak af met mijn huisgenootje uit San Diego, Dimitra. Ze verblijft hier bij haar vriend in Queens tot februari. Het was heel leuk en bijzonder om elkaar hier in New York weer te treffen en we zijn gezellig samen gaan shoppen.

Rond lunchtijd kwam ook Anna (vriendinnetje uit San Diego) met ons mee. We hebben gezellig bij WholeFoods gelunched (organic & fresh food supermarket). We raakten aan de praat met een vrouw uit San Francisco die nu in New York woont. We hadden een heel interessant gesprek over verschillende steden in Amerika en daarna over werk een studie. We waren al gauw een uur verder en het begon donker te worden. Tijd om terug te gaan naar het hostel. Geloof het of niet (ik geloof het zelf niet) maar ik ga nu mijn koffers inpakken. Morgenochtend spreek ik nog een keer af met huisgenoot Dimitra, en dan… Ga ik terug naar Nederland.

Tot snel!

1. Annesmum:
    16 januari 2015
    Dan hier nu ook mojn laatste reactie: Anne je hebt het ongelooflijk goed gedaan en de slag ( en hopelijk ook de smaak) van reizen te pakken gekregen!
    Er komt vast ooit een vervolg; maar eerst: tot gauw!