The last miles: Boston day 1

11 januari 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Lieve mensjes,

Na 4 maanden tijd was de datum plotseling daar. Tijd is zo snel voorbij gevlogen. Ik besef het me nog steeds niet. Mijn laatste nacht sliep ik bij vrienden van mij in het appartementencomplex en Julian was zo lief om mij s’ochtends naar het vliegveld te brengen. Ik was er ruim van te voren, wat achteraf gezien helemaal niet nodig was aangezien ik binnen 10 minuten was ingechecked en door de security heen was.

Op het vliegveld heb ik ontbeten (mijn eigen ontbijt), wat mails verstuurd, gelezen, etc. Klaar voor mijn circa 4,5 uur durende vlucht naar Philadelphia! Na mijn soepele overstap kwam ik aan rond 20.30 in Boston. En dat heb ik gevoeld. Snijdende kou, oh oh oh. Verkleumd wachtte ik buiten op mijn shuttle. Vervolgens pakte ik de metro richting downtown. Volgens mijn Google maps was het maar 5 minuten lopen naar het hostel. 5 minuten, zonder koffer ja. En zonder sneeuw en ijs. Gefrustreerd en koud kwam ik aan bij het hostel waar ik ook nog eens twee trappen op moest zeulen.

Het hostel was verder gelukkig prima. De volgende dag ben ik vroeg opgestaan om mijn gratis ontbijtje te eten en vervolgens op stap te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan in -13 graden zonder winterjas. Ik wist niet hoe snel ik bij het metrostation moest komen. Ik wilde de Freedom Trail gaan lopen maar kon niet direct zien waar het pad begon. Ik heb nog nooit zulke kou gevoeld. Meteen toen ik uit de metro kwam rende ik naar de dichtstbijzijnde koffiezaak. Bij deze delicate zaak (MacDonalds) bestelde ik een warme chocomelk en probeerde op te warmen.

Na de moed verzameld te hebben ging ik weer naar buiten en begon aan de trail. Heel interessant! Maar wel koud… (echt, ik overdrijf niet. Het pad (bakstenen streep die de route laat zien) loopt door heel Boston heen: kerken, boekenwinkels, landmarks, monumenten, musea. Alles komt voorbij. Het is te lang om allemaal uit te leggen dus jullie moeten binnenkort maar alle foto’s bekijken. Ik eindigde bij het USS Constitution museum en vertrok daarna per watertaxi weer naar downtown.

In het hostel kwam ik mensen tegen uit Australië en België, waar ik overigens morgen en maandag mee op pad ga. Ik trotseerde nog eenmaal deze avond de kou en liep naar de supermarkt om stokbrood en soep te halen. Nu is het laat en morgen gaan we weer op pad. Weltrusten!

Anne

1. Annesmum:
    11 januari 2015
    Lief mensje

Goed dat je ook je laatste dagen nog vanalles onderneemt Anne; haal eruit wat erin zit!! En leuk dat je toch altijd weer reisgenoten vindt om iets avontuurlijks mee te ondernemen!!! Have fun & take care!