Roadtrip Yosemite, Lake Tahoe, San Francisco

11 januari 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Heel spontaan hebben we rond kerst besloten om op een laatste road trip te gaan. ‘Wij’ bestonden uit: mijn (Deense) huisgenote Christine, complexgenote Louise (Denemarken)  Oz (Duitsland/ Turkije) en studiegenoot Lucas (Duitsland). Na een spetterend nieuwjaar gevierd te hebben op een knallend indoorfestival en uitgebrakt te hebben gedurende de dag, zijn we rond 22.00 s’ avonds (1 januari) vertrokken richting Yosemite National Park.

We hadden geen beter tijdstip uit kunnen kiezen. Er was totaal geen verkeer op de weg (zelfs niet bij LA !!!) en hebben super snel binnen een kleine 5 uur het hostel bereikt. Op aanraden van Dunya, die al eerder naar Yosemite is geweest, hebben we dorms geboekt bij het ‘Yosemite Bug Hostel’. Een erg gezellig hostel met spa en knus restaurant en chillruimte (uiteraard met warm haardvuur).

Het was pas 7 uur s’ ochtends toen we aankwamen en we konden nog niet inchecken. We genoten daarom van ons ontbijtje en deden nog een kort dutje op de bank bij het haardvuur. Eenmaal bij krachten gekomen reden we nog een 40 minuten door en kwamen uiteindelijk aan bij het park. Er lag sneeuw en het weer was erg koud maar met verschillende lagen kleding was het weer op zich redelijk te doen.

Door het park kun je (zoals in de meeste national parks) rondrijden, gratis shuttles nemen en stops maken voor hikes, uitzichtpunten, picknickplaatsen, etc. We maakten een aantal stops en zijn daarna opgesplitst omdat niet iedereen zin had in een zware hike. Samen met Oz en Lucas ben ik aan een pittige trail begonnen van zon 3 uur (retour).

Na een sterk stijgende wandeling kwamen we aan bij de top van de Yosemite Falls. De watervallen daalden neer op een berg met sneeuw. We waren vermoeid maar keken uit op een prachtig uitzicht. Onderweg hebben we bovendien een hert en 3 bambie’s gespot (schattig!).

Toen we weer terug beneden waren kwamen we de rest weer tegen en reden we uitgeput terug naar ons hostel. Eenmaal teruggekomen kwamen we erachter dat er een optreden was in het café. Onder het genot van ons lekkere avondmaal luisterden we naar een typische Amerikaanse folk band (zanger, banjo, viool) en gingen daarna uitgeput naar bed. Oz werd overigens opgehaald door een vriend omdat hij door zou reizen naar Fresno. Met zijn vieren gingen we verder.

De volgende dag gingen we weer terug naar het park en hebben verschillende trails gelopen (dit keer wat makkelijkere trails). Rond een uurtje of 3 besloten we verder te reizen naar bestemming nummer 2: Lake Tahoe. Na a flinke rit kwamen we s’ avonds aan in Lake Tahoe. Nog meer sneeuw dan in Yosemite. Onze buikjes rommelden en we besloten in een après ski-achtig restaurantje te gaan zitten. We maakten een uitstekende keuze (onbeperkte salad bar) en vertrokken daarna naar ons motel. Na ons omgekleed te hebben liepen we nog even snel naar het meer toe om alvast een kijkje te nemen. Wat was het mooi!

De volgende dag waren we weer vroeg uit de veren. Lucas ging skiën en wij gingen met hem mee naar het skigebied. Na even rondgewandeld te hebben zijn we met de bus doorgereden naar Tahoe Village. We liepen wat rond en besloten toen een stuk om het meer te lopen. Prach-tig. Echt wat een mooie omgeving. Ook in Lake Tahoe lag veel sneeuw en het was behoorlijk koud maar dat mocht de pret niet drukken!

Toen Lucas terug kwam van het skiën hebben we een ongelofelijk mooie sunset bekeken aan het strand bij het meer. Waanzinnig! (foto’s volgen snel). Daarna hebben we een typische Amerikaanse flame-grill burger gegeten en zijn daarna weer naar bed gegaan. De volgende dag hebben we iets langer doorgeslapen en zijn rond 10 uur richting San Francisco gereden. Na het inchecken zijn we door downtown gelopen en vervolgens richting de Golden Gate Bridge gegaan voor een mooie sunset. Ons avondmaal bestond uit heerlijk seafood bij de beroemde Fisherman’s Warf en vervolgens besloten we nog een drankje te doen in de buurt van ons motel.

De volgende dag hebben we het Golden Gate Park en Chinatown bekeken en s’ avonds heerlijk gegeten in Little Italy. Vroeg naar bed. Louise moest s’ ochtends haar vlucht halen en wij moesten weer terug naar San Diego. Deze rit duurde 10 uur (10!!!) omdat er dit keer meer verkeer was.

Liefs,

Anne

1. Annesmum:
    11 januari 2015
    Hey Anne. Nooit gedacht dat jij nog eens vrijwillig meer dan noodzakelijk zou gaan wandelen ;) Goed dat je ervoor beloond wordt met mooie uitzichten etc!