San Diego!

26 augustus 2014 - San Diego, California, Verenigde Staten

15  augustus

Lieve allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik mijn blog heb bijgewerkt. Ik ben op het moment eindelijk in San Diego aangekomen. Het is hier super mooi en warm! Overal palmbomen en ik heb al een aantal prachtige stranden bezocht. Toen ik aankwam in het hostel na mijn trein reis vanuit Flagstaff was ik echt op. Eenmaal bij het hostel kon ik blijkbaar pas om 4 uur inchecken (ik was er om half 2). Ik had echt geen kracht meer om nog ergens heen te gaan dus heb ik in de lobby in een stoel geslapen omdat ik super moe was.

Toen ik eenmaal in kon checken heb ik vervolgens nog eens een uur geslapen in mijn bed en ben daarna gaan douchen en naar Dunya gegaan (doet mijn studie in Nederland en is ook op exchange in SD). Zij was al samen met haar huisgenootjes voor haar appartement en ik kon aansluiten. We gingen sushi eten (jummie). Daarna hebben we de volgende dag besproken en ik kon mee naar La Jolla beach (waar we zeehonden zouden gaan spotten) en daarna zouden we naar Coronada beach gaan want een van de meiden had een auto gehuurd.

De stranden waren super mooi. We hebben meerdere zeehonden gezien en zijn daarna naar Coronada beach gegaan waar ik EINDELIJK heb gezwommen! Het water was wel een beetje koud in het begon maar na een tijdje ging het wennen en op het strand was het heel warm. Savond’s hebben we boodschappen gegdaan en in het hostel gekookt en met zijn allen gegeten en daarna zijn we op stap gegaan, een hele gezellige avond. Het uitgaansleven in San Diego is heel bruisend en er is van alles te doen op straat.

De volgende dag zijn we met de trolley (een soort tram) naar een outlet winkelcentrum tegen de Mexicaanse grens geweest (ik heb Mexico gezien!). Het was heel apart dat sommige mensen (bijvoorbeeld ook waiters in restaurants hier geen Engels spreken maar alleen Spaans!). Afijn, we hebben een dagje geshopt en gingen daarna weer terug naar San Diego. Mega uitgeput ben ik toen weer als een blok in slaap gevallen.

Vandaag ben ik naar het strand geweest en heb een van mijn toekomstige kamergenoten ontmoet. We zouden samen even kijken naar hoe we alles gingen regelen voor onze move-in day (morgen). Het bleek allemaal lastiger dan gedacht want we moeten onze eerste maand huur en deposit per cheque of money order betalen. Dit is heel lastig omdat grote bedragen moeilijk te pinnen/ betalen zijn met een niet Amerikaanse bank. Stress dus. Ik ben nu aan het wachten totdat het hier 00.00 is zodat ik ING kan bellen (09.00). Hopelijk is dat succesvol!.

Ondanks het gedoe met de bank is het hier wel super mooi en leuk. Kan alleen niet wachten totdat ik eindelijk in mijn kamer kan!

Liefs uit San Diego!

26-08-2014

Hoi iedereen,

Het is deze keer echt lang geleden dat ik een blog heb gepost. Dat kun je zien als goed nieuws aangezien ik zo druk bezig ben met (leuke!) dingen doen dat ik bijna geen tijd heb om mijn online sociale leven bij te werken. San Diego is heel erg mooi! Het is hier nu elke dag zo’n 30 graden en winter bestaat hier praktisch gezien niet. We zijn inmiddels ingetrokken in ons appartement. Het is echt niet normaal luxe hier. We hebben een gloednieuw appartement aangezien het pas net af is! We hebben een flatscreen TV, nieuwe wasmachine en droger, vaatwasser, oven, magnetron, gratis shuttles naar de universiteit, twee zwembaden en jacuzzi en gratis sportschool op 20 meter afstand.

Ik heb hele leuke huisgenootjes, Robin uit Nederland, Faustine uit Frankrijk, Carry en Dimitra uit Duitsland en Christine uit Denemarken. We hebben al zoveel leuke dingen gedaan ik kan het niet eens allemaal opnoemen. Tijdens de introductieweek waren er allerlei activiteiten en zelfs een festival op de universiteit. Ook zijn we al veel naar het strand geweest en heb ik mijn eerste pogingen gewaagd op een surfboard (ik heb welgeteld zo’n 4 seconden gestaan).

Iedereen hier is heel erg aardig en behulpzaam en er zijn heel veel activiteiten die voor ons georganiseerd worden. Het is heel fijn om eindelijk een vast plekje te hebben en zelf te kunnen koken. We spreken veel af met andere mensen in het complex (er is ook een clubhouse met pooltafels, tafeltennis, tafelvoetbal, etc.). Gister heb ik mijn eerste lessen gehad op de universiteit. Heel erg leuk! Het leek voor een groot deel wel op het systeem van Erasmus dus nog niet heel veel verassingen tegen gekomen.

We hebben al veel bonfires gehad (kampvuur op het strand met smores), we zijn naar de Sunset Cliffs geweest en huisfeestjes op het complex. Het word wel wennen om weer te beginnen met studeren omdat elke dag hier voelt als vakantie. Ik heb het hier heel goed naar mijn zin en ik heb oprecht geen idee hoe ik uit moet leggen wat ik hier allemaal aan het doen ben. Ik zal wat foto’s uploaden die hopelijk een beetje weergeven wat hier allemaal gaande is!

Liefs uit San Diego!!